Toe ek by hierdie website aangeteken het was ek onder die indruk dat die Afrikaanse woord Skepties identies in betekenis is aan die Engels Sceptic of die ou Amerikaanse Skeptic. Laasnag het ek so 'n paar woordeboeke nageslaan. Groot was my verbasing om te sien dat daar 'n groot verskil is tussen die tale in een aspek van die betekenis van die woorde, naamlik godsdiens. Volgens HAT (1985) is 'n Afrikaanse skeptikus bevraagtekenend teenoor sieninge oor feite in die algemeen, ten bate van in 'n soeke na die waarheid terwyl die Engelse en Amrerikaanse weergawes 'n pertinente, amper voorrang punt maak van ateisme. En na my mening is ateisme ook net nog 'n vorm van geloof want met vandag se kennis vlakke WEET niemand nie. Ja daar is baie idees maar geen bewyse na iedere kant toe nie. Dis 'n kwessie van wat is vir jou wonderliker
Raai waar het ek die volgende aanhaling gekry?
Daniel: Skepticism is an approach to testable
physical claims. Atheism is a conclusion
regarding an untestable metaphysical
claim. These are not the same thing.
You can be both a skeptic and an
atheist. I am, and this is demographically
common amongst skeptics. But please
remember, there are many other skeptics
who do hold or identify with some
religion. Indeed, the modern skeptical
movement is built partly on the work of
people of faith (including giants like
Harry Houdini and Martin Gardner).
You don’t, after all, have to be against
god to be against fraud.
Binne die definisies is dit dus moontlik vir 'n skeptiese persoon om in Afrikaans te aanvaar dat daar dele van die lewe is wat met feite handel wat krities benader moet word en ander dele met sienigs soos opinies, geloof, hoop en liefde. Dat almal van hulle 'n plek het mits 'n mens seker maak dat jy bewus bly van die feitevlakke onderliggend aan die fasette. Ek probeer om sover moontlik, binne die beperkinge van my verstandelike vaardighede die interaksie tussen basiese feite te probeer verken. Maar ook om plek te maak in my lewenskultuur om te aanvaar dat die sienings of interpretasies van andere wat dalk anders as myne is, en ook 'n plekkie in die son verdien.
Binne die Engelse en Amerikaanse woord definisies, soos blykbaar op hierdie site geȉnterpreteer, is daar duidelik nie plek vir my hier nie. Want ek verkies om te glo dat God bestaan. Ek glo Hy het die fundametele wette van die heelal oftewel die Wetenskap neergelê. So neergelê dat dit ons nog lank sal vat om hulle ten volle te verstaan, indien ooit. Ek Glo ook dat wanneer dit moontlik word, ons sal vind dat Hy net 'n paar beginsels bepaal het wat alles beheer. 'n Paar beginsels wat 'n goeie wetenskaplike eendag in enkele wiskundige formules sal opsom, indien nie net een nie. Die idee is vir my wonderlik genoeg dat ek myself nie kan indink dat dit lukraak kon gebeur het nie. Maar ek kan insien dat andere dit so kan sien en glo maar tans nie weet nie.
Ja, ek stem saam dat daar baie gelowiges is wat 'n pyn in die dinges is omdat hulle in my opinie twee uitgangspunte het wat irriterend is. Hulle dring daarop aan dat almal presies soos hulle moet glo. Hulle lees die Bybel asof dit 'n Wetenskaplike of Regsandleiding is, dit is nie. Hulle raak so behep met die vlooisoekery om 'n versie te kry wat hul standpunt huldig. 'n Versie wat kan toon dat hulle beter gelowiges is as andere. In kort dat hulle meer wetties is as alle ander mense. Hulle raak so wetties dat daar geen plek in hul omgewing is vir Christus se liefdesboodskap of ander sieninge nie. Dit lyk amper vir my of die plaaslike ateisme soortgelyke eise aan andersdenkendes opdring.
Wanneer ek na die Bybel kyk is hy vir my wonderlik. Watter ander boek het oor so 'n lang tydperk so 'n groot rol in die gewone mense se geskiedenis gespeel. Het vir beide intelligente en dommes iets positiefs beteken, gemotiveer, smart verlig hoop gegee ens. ens. Ja, verpolitiseerde mense, predikante en politici het hom misbruik oor die jare. Met vlooisoekende vers en kapittel twak gepraat uit hom. Sogenaamde bybelse bewyse op die tafel geplaas. Galilleo, Apartheid+ en - ens. Maar watter waarde konsep is nie deur diesulkes verniel nie? Maar as ek hom lees, op soek na etiese en morele waarde beskrywings in konseptuele terme vir my lewe is hy vir my 'n dagdroom. As ek denke idee stimulering soek kom dit. Dan die sleutel konsepte van Christus se liefdes boodskap. Te pragtig, vir my woorde.
Op my ouderdom, wanneer selfs 'n stywe nek ondersoek word of hy nie dalk wil afsak nie. Besef 'n mens dat die hygliefde van jou jeug lekker was maar nie naby die regte ding van onbaatsugtige, vergewende verheffende Liefde kom nie. Dis wat vir my lekker is.
Vir die wat voel dat hulle tyd en energie gemors het op my Boek, vra ek om verskoning. Ek het gehoop om 'n paar kontradenke en interpretasies uit ander hoeke te kry, en konstruktief te debatteer. Maar nouja in die woorde van, ek is nie seker nie maar ek het 'n prentjie dat Eleanor Rooseveld gesê het onnosel mense praat oor andere, die wat dink hulle is slim, dinge, die werklik intelligente mense bespreek konsepte. Sover het ek nog net baie van die eerste en min van die tweede hier gesien jammer, ek wil op drie beweeg. Besluit of julle my nog hier wil he ek sal Saterdag kom kyk Ja of Nee. Fokoff of Bly
Groetnis.